perjantai 9. heinäkuuta 2010

Festival


Rakastan festareita yli kaiken, ne ovat odotetuin asia koko vuodessa. Vielä en ole päässyt ulkomaille asti (ainakin Roskildeen on vielä joskus päästävä!), mutta Suomen festareita on tullut kierrettyä kymmenen vuotta. Tänä vuonna Provinssirock jäi ensimmäistä kertaa väliin sitten vuoden 2001, töistä ja rahatilanteesta johtuen. Jos minulla olisi vapaata ja paljon rahaa, olisin kolunnut varmaan kymmenet festarit joka vuosi. Mutta kun ei ole. Tänä kesänä luvassa kuitenkin tänään alkava Ruisrock, Pori Jazz (Tori Amos) sekä Flow. Olen odottanut festareita niin, että aloin kaivella vanhoja festarikuvia ja -videoita esiin. Voi niitä kaikkia ihania muistoja!  Harmi, että ensimmäisiltä festarivuosilta ei ole kovin montaa kuvaa. Digikameraa kun ei silloin vielä tunnettu.

Kenkäkuvat ovat festareilla aina ihan pakollisia, en kyllä tiedä miksi :D 


Teltassa olen muuten yöpynyt tasan kerran ja se kerta riitti! Meitä oli 5 pienessä kahden hengen teltassa ja lämpöasteita oli +30. Need I say more!? Montaa minuuttia ei sinä yönä pystynyt nukkumaan ja aamulla piti irrottaa hikiset raajansa vieressä nukkuvasta. Matka kyseiseen Ilosaarirockiin oli myös legendaarinen: noin 6 tunnin ajomatka alkoi niin, että kun olimme ajaneet 20 kilometriä, puhkesi muutenkin epäilyttävässä kunnossa olevasta autosta rengas. Lopun matkaa me neljä takapenkkiläistä istuimme aika lailla hievahtamatta paikoillamme peläten uutta katastrofia, jota ei onneksi kuitenkaan tullut. Mutta tuskaa se meno- sekä tulomatka oli hirveässä helteessä autossa, jossa ei ollut ilmastointia :D


Huonotkaan järjestelyt tai vesisade eivät lannista kunnon festaritunnelmaa, vaikka niistä kuinka nuristaisiinkin. Toki auringonpaiste on aina kiva juttu. Parhainta festareissa on kuitenkin tietysti se musiikki ja rakkaat ystävät, joita ilman ei elämästä tulisi yhtään mitään (kuvissa esiintyvät ihanat ystävät, ilmoittakaahan jos haluatte minun poistavan jonkun kuvan).


(suurin osa kuvista bubblen ja marianeidin ottamia)

Jos pitäisi valita parhaimpien festarikeikkojen Top 5, niin se olisi täysin Provinssirockin keikkojen juhlaa: Nine Inch Nails vuonna 2005, Don Johnson Big Band 2006, Tori Amos 2007, Foo Fighters 2008 ja VETO 2009. Toki näiden lisäksi löytyy vaikka kuinka paljon aivan mielettömiä ja ikimuistoisia festarikeikkoja! Nyt suu hymyssä suunnaksi Turku ja Ruisrock! Kiirettä pitää, sillä lauantain ja sunnuntain aikana pitäisi nähdä Florence + The Machinen lisäksi ehdottomasti Regina Spektor ja Prince of Assyria sekä Belle & Sebastian, The Ark, Scandinavian Music Group, Lapko, Manna ja Don Huonot.


 Mihin festareille te olette suuntaamassa tänä kesänä, 
ja löytyykö teiltä hauskoja festarimuistoja? 


P.S. Minulla alkoi tänään kolmen viikon LOMA!

9 kommenttia:

  1. Hehheeeee :D Voi eiiii :D Näytän ihan kauheelta, kun ei oo mustia hiuksia XD
    Ja David Bowie 2004 <3

    Muuten, mikset oo laittanu niitä tortillakuvia tänne?? :D

    VastaaPoista
  2. Hmmmmm oot siis Turussa? :) Ite asun täällä, keskustan kieppeillä, mutta ruissi jää väliin kun tässä just palasin maailman ääristä festarikiertueelta... Joskus pitää tehdä töitäkin ;D
    -Oola

    VastaaPoista
  3. Eih, kylläpä meikäki taas edustaa kuvissa :D No onneksi kukaan ei varmaan ees tunnista..

    VastaaPoista
  4. Henskis: Pöh. Jooo, Bowie oli loisto :) Tiäkkö mietin tota tortilla-kuvajuttua kauan, et mitä ihmettä sä tarkotat?! No ei ne onnistunu yhtää :D

    Oola: Olin Turussa juu. Valitettavasti joo niitä töitäkin pitää tehä.

    bubble: Edustat! Hilijaa siä :D

    VastaaPoista
  5. festarimuistoja on liikaa...
    Olin Provinssissa ja käyn Sonispheressä sunnuntaina. Ja Flowssa ollaan keskiviikko, pe-la ;O)

    VastaaPoista
  6. Oon HIEMAN kateellinen Bowiesta ja NIN:ista, mutta minkäs sille voi, itse oon ollu tuolloin joku 14-vuotias. Ja 14-vuotiaana en vielä tienny et musiikkia voi kuunnella muualtakin ku radiosta. Oon vähän myöhään kehittynyt nuori :D

    VastaaPoista
  7. Ihania kuvia! Festarit ovat ihania, mutta mä olen vanhemmiten vähän tylsistynyt, ja esim. viime vuosi taisi mennä vallan festaroimatta :( Mutta tänä vuonna Flow kutsuu :) ( jos vaan saisin sen lipun aikaiseksi ostettua, toivon mukaan niitä ei myydä loppuun!)

    Mun ehdotomat festarikokemukset ovat olleet 2003 Provinssi ja Massive Attack /2004 ja Air :)

    VastaaPoista
  8. Vihaan intohimoisesti tota vikaa kuvaa, mutta onneksi siinä en olekaan minä.. kröhöm.

    Eiku oikeesti tota tissivakoa lukuunottamatta ihana kuva.

    VastaaPoista
  9. Mikaela: Niinhän niitä tuppaa olemaan :) Flow kutsuu myös minua, pe-su.

    Ida: Hih :D No, ehdit vielä nähdä muita mahtavia!

    Salka: Kiitos :) Huomaan, että näin vanhemmiten alkaa jo hieman väsyttää, mutta ei vain voi jättää väliin! Mua niiiin risoo tuo Massive Attack 2004 edelleen, etten ollut siellä :(

    Darsi: Etpä vihaa, luulet vaan :D

    VastaaPoista