torstai 4. maaliskuuta 2010

The Craft


Tässä kuussa palataan vuoden 1996 elokuviin. Nuorena lumouduin täysin Andrew Flemingin ohjaamasta elokuvasta The Craft, suomalaisittain Noitapiiri. Populaarikulttuurissa esitetty noituus, jolla ei siis ole todellisuuden wiccan kanssa juuri mitään tekemistä, on kiehtonut minua aina suunnattomasti. Katson tätä elokuvaa yhä usein. Siinä Sarah (Robin Tunney) muuttaa isänsä ja tämän uuden vaimon kanssa Los Angelesiin ja ystävystyy katolisen koulun oudon kolmikon, Nancyn (Fairuza Balk), Bonnien (Neve Campbell) ja Rochellen, (Rachel True) kanssa. Kuvioissa on mukana tietenkin myös miespuolinen henkilö, Chris (Skeet Ulrich), joka varoittaa Sarahia tutustumasta huonossa maineessa olevaan kolmikkoon. Noituutta harrastava kolmikko saa Sarahista neljännen jäsenensä. Aluksi jännittävältä ja kiehtovalta vaikuttava magia ei kuitenkaan johda hyvään. Elokuva saattaa kuulostaa..no kliseiseltä, mutta minä rakastan sitä.

(kuvat: fanpop)

 Ehkä parhain traileri mitä löysin, mutta silti huono. Mulla menee hermo tohon äijän ääneen..
"this fall.." :D Se pilaa ihan totaalisesti koko trailerin tunnelman.

10 kommenttia:

  1. Tämä on niitä elokuvia, joita katson aina silloin tällöin säännöllisesti uudestaan. Näin sen aikoinaan elokuvateatterissa ja se jäi minulle vahvasti mieleen. En tiedä, mikä siinä kiehtoo. Noituus, taikavoimat, vai tyttöjen välisen ystävyyden kuvaus? Mieleenpainuva elokuva joka tapauksessa.

    VastaaPoista
  2. Noitapiiri! Mulla on hataria muistoja tuosta elokuvasta :) Ja mahtavaa - nyt mulle selvisi mistä tuo yksi on tuttu, siis Mentalissakin näyttelevä Robin Tunney!

    VastaaPoista
  3. On tullut pari kertaa kyllä tuokin leffa katsottua! :D Ekalla kerralla olin niin nuori, että se oli lähinnä ahdistava ja tosi hämärä kokemus, mutta vanhemmiten sitä oppi katsomaan toiselta kantilta :P

    Mua häiritsi PAOSSA aivan julmetusti se, että MISSÄ oon nähnyt tuon naisen, eli Robin Tunneyn, ennen... Meni se eka kausi ihan täysin ennenkun sit yhtäkkiä tuli salama kirkkaalta taivaalta: NOITAPIIRI. :D

    VastaaPoista
  4. Anzi: Niin on! Siinä vain on jotain, joka jaksaa vetää puoleensa.

    J: :) Joo nykyäänhän Robin Tunney on aika monissa sarjoissa.

    Maria: Mulla on aina tollasia..saatan miettiä esimerkiksi koko leffan ajan kuumeisesti, että missä toi nainen on näytellyt.. Usein on pakko turvautua imdb:n apuun, kun omat aivot ei riitä :D

    VastaaPoista
  5. Oi oi oi, toi on niin hyvä! Tosin olen katsonut viimeksi juurikin 90-luvulla, pitää kaivaa tuo leffa jostain (kotikotona on se vhs, heh).

    VastaaPoista
  6. Oi olin ihan unohtanut tämän leffan. Muistan kuin nuorena tätä katsoin aika useinkin kunnes jossain vaiheessa rupesi liikaa pelottamaan. Nyt en varmaan edes uskaltaisi enää katsoa.

    VastaaPoista
  7. norsis: Se on! Mullakin on VHS kotikotona siitä :D

    peppis: Kiva muistuttaa :) Kyllä sä sen uskallat kattoa :D

    VastaaPoista
  8. Tämä on loistava leffa ;O) Itsekin katson tämän aika ajoin uudestaan enkä näköjään ole yksin! Ainut miinus Skeet Ulrichin käkkärästä tukasta ;OP

    VastaaPoista
  9. Mikaela: Niin on. Samaa voisin sanoa itsekin, Skeetin kiharat hiukset on kauheat!

    VastaaPoista
  10. Hihi, multakin löytyy tuo leffakokoelmasta :)

    VastaaPoista