sunnuntai 17. tammikuuta 2010

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind


Etenkin musiikkivideo-ohjaana tunnetun Michel Gondryn ohjaama Eternal Sunshine Of The Spotless Mind  on elokuva, jossa kerrankin pidän Jim Carreysta. En jostain syystä voi sietää miehen koomisia rooleja, vaikka tässäkin elokuvassa on koomisia kohtauksia. Masentunut Joel Barish (Carrey) herää yksin asunnossaan ja päättää olla menemättä sinä päivänä töihin. Sen sijaan hän lähtee hetken mielijohteesta junalla Montaukiin ja tapaa matkalla erikoisen naisen nimeltä Clementine (Kate Winslet). He eivät tiedä, että ovat olleet rakastavaisia aiemmin. Kun kaikki ei enää ollut ruusuista, Clementine päätti poistaa Joelin muististaan. Saatuaan tietää asiasta Joel päättäi tehdä saman, mutta huomasi liian myöhään ettei halunnutkaan muistojaan poistettavan. Elokuvan keskeinen sanoma on, että huonojakaan muistoja ei tule poistaa, unohtaa, sillä ne muiden muistojen ohella tekevät meistä sen mitä olemme.










Päärooleissa Kate Winslet ja Jim Carrey.

Muissa rooleissa nähdään Elijah Wood,

Mark Ruffalo,

Tom Wilkinson

ja Kirsten Dunst
(kuvat)



3 kommenttia:

  1. Tämä(kin) pitäisi katsoa uusiksi, koska sen näkemisestä on niin kauan! Michel Gondryn elokuvat ovat ihastuttavan sekopäisiä, mielikuvituksellisia, ja olen niistä kovasti tykännyt - suosittelen tsekkaamaan myös hänen elokuvansa Science of sleep.

    VastaaPoista
  2. Olen katsonut leffan monta kertaa. Se on aina yhtä ihana tunnelmaltaan. Carrey ja Winslet tekevät loistavat roolit. Minä tosin pidän Carreyn komedia-rooleista, ei ole Ace Venturan voittanutta..

    VastaaPoista
  3. Paivi: Niin ne ovat. Science of Sleepin olen nähnytkin :)

    Mikaela: Minusta etenkin Winslet on ihanan erilaisessa roolissa, kuin millaisissa olen tottunut hänet näkemään. Mä kyllä tykkäsin silloin pienenä Ace Venturasta, mutta nykyään en taitaisi kestää katsoa sitä :D

    VastaaPoista